top of page

Pomiar wysokości latarni

Doświadczenie wykonane przez Bartka Olichwiera z klasy 5b


W słoneczny dzień o godzinie 14:00 wyszedłem z domu, aby przeprowadzić doświadczenie polegające na pomiarze wysokości obiektu.



Zabrałem ze sobą miarkę. Do pomiaru zamiast patyka wykorzystałem istniejący już , wbity w ziemię słupek.



Na początku zmierzyłem wysokość słupka(101 cm) potem jego cień (165 cm),



a następnie cień latarni (836 cm).



Pomnożyłem długość cienia latarni przez wysokość słupka i ten iloczyn podzieliłem przez długość cienia słupka. Ostateczny wynik jest wysokością latarni.

Wysokość latarni = 836 x 101: 165= 84436: 156= 511,73 cm. Słupek i latarnia zatrzymują na sobie światło i powstaje cień. Pomiar udaje się, gdyż w słoneczny dzień promienie w tym samym czasie na przedmioty padają pod tym samym kątem równolegle, dlatego cienie mają określoną długość.

0 komentarzy

Ostatnie posty

Zobacz wszystkie

Osmoza

bottom of page